ရပ္ေနရာမွ
ရုတ္ခ်ည္း လ်င္ျမန္စြာ ေမာင္းႏွင္ႏိုင္ျခင္း၊ အရွိန္ျမွင့္တင္ရာတြင္
ထူးထူးျခားျခား သိမ္ေမြ႕မွဳရွိျခင္း အလြန္အားေကာင္းေသာပါ၀ါရွိျခင္း၊
ေလာင္စာျဖည့္တင္းရန္ မလိုအပ္ေတာ့ျခင္း အနည္းငယ္မွ်ေလာက္ေသာ
ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းမွဳသာလိုအပ္ျခင္း စသည့္မ်ားစြာေသာ အားသာခ်က္မ်ားျဖင့္
ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္တစ္စီး စိတ္ကူးၾကည့္ဖူးပါသလား။ Zero မွ
ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္မ်ား၏ အခန္းက႑သစ္တစ္ခု အျဖစ္ အဆိုပါအားသာခ်က္မ်ားျဖင့္
လွပဆန္းသစ္ေသာ ဒီဇိုင္း ေပါ့ပါးခိုင္ခံ့သည့္ကိုယ္ထည္ႏွင့္
တစ္ၾကိမ္အားသြင္းထားလွ်င္ ခရီး ၁၁၄ မိုင္အထိေမာင္းႏွင္ သြားလာႏိုင္ေသာ
လွ်ပ္စစ္ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္မ်ား ထုတ္လုပ္ထားပါသည္။
Z-Force™
ဟုအမည္ေပးထားသည့္ နည္းပညာကို အေျခခံတည္ေဆာက္ထားၿပီး အဆိုပါ
ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္မ်ားကို စြမ္းရည္အထူးေကာင္းမြန္ေစရန္ႏွင့္
ေပါ့ပါးမွဳရွိေစရန္ ရည္ရြယ္ခ်က္ထား တည္ေဆာက္ထားသည္။ ကုမၸဏီမွ သီးသန္႔
တည္ေဆာက္ထားေသာ Lithium ion ဘက္ထရီ၏ စြမ္းရည္ႏွင့္ လွ်ပ္စစ္ေမာ္တာတို႔၏
အစြမ္းတို႔ လိုက္ဖက္ညီစြာ ေပါင္းစပ္ၿပီး ျမင့္မားေသာ ျမင္းေကာင္ေရအားႏွင့္
လွ်င္ျမန္စြာ ျမန္ႏွဳန္းတိုးျမွင့္ႏိုင္သည့္ စြမ္းရည္တို႔ကို ရရွိေစသည္။
လွ်ပ္စစ္ ေမာ္တာ၏ အားသာခ်က္အစြမ္းေၾကာင့္ ရာႏွဳန္းျပည့္
အရွိန္တိုးျမွင့္ႏိုင္သည့္အျပင္ လီဗာ အတိုးအေလ်ာ့အလိုက္
တုန္႔ျပန္မွဳအားေကာင္းစြာ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ၿပီး အ့ံအားသင့္ေလာက္ေအာင္
အခ်ိန္တိုအတြင္း အရွိန္အျမင့္ဆံုးေရာက္ေအာင္ ျမွင့္တင္ႏိုင္သည္။
ၿမိဳ႕တြင္းသြားလာ
စီးနင္းမွဳမ်ားတြင္ အသံုးျပဳရန္ အတြက္ Zero S, Zero XU ခရီးၾကမ္း
ေမာင္းႏွင္ သြားလာမွဳမ်ားႏွင့္ ေတာၾကမ္းခရီး ၿပီဳင္ပြဲမ်ား အတြက္ Zero X,
Zero MX ႏွင့္ ၿမိဳ႕တြင္းေရာ ခရီးၾကမ္းပါ ႏွစ္မ်ိဳးစလံုး အသံုးျပဳႏိုင္သည့္
Zero DS ဟူ၍ ေမာ္ဒယ္ ၅မ်ိဳး ထုတ္လုပ္ ထားကာ ေစ်းႏွဳန္းအားျဖင့္
အေမရိကန္ေဒၚလာ ၇၀၀၀ ေက်ာ္မွ ၁၃၀၀၀ ေက်ာ္အထိ ေမာ္ဒယ္အလိုက္
ကြာျခားခ်က္ရွိသည္။
Zero
ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္မ်ား၏ ဖရိန္ကိုယ္ထည္ကို ကမၻာေက်ာ္ ဒီဇိုင္နာ Neal Saiki
ကပံုစံထုတ္ထားၿပီး အေပါ့ပါးဆံုးႏွင့္ အခိုင္ခန္႔ဆံုးျဖစ္ေအာင္
ျပဳလုပ္ထားသည္။ ဖရိန္တိုင္းကို ရာႏွဳန္းျပည့္ ေလယာဥ္ကိုယ္ထည္သံုး
အလူမီနီယမ္သတၱဳျဖင့္ ျပဳလုပ္ထားၿပီး Zero X တြင္အသံုးျပဳထားသည့္
ကိုယ္ထည္သည္ ၁၄.၅ ေပါင္ႏွင့္ Zero S ၏ကိုယ္ထည္ မွာ ၂၂ ေပါင္သာ
အေလးခ်ိန္ရွိသည္။
Zero
X အမ်ိဳးအစားသည္ ရပ္ထားရာမွ ၂စကၠန္႔အတြင္း မိုင္၃၀ ႏွဳန္းသို႔ေရာက္ေအာင္
ျမွင့္တင္ႏိုင္ကာ Torque Power 50 ft/lb ေက်ာ္အထိရွိသည္။ ၎မွာ
ဓါတ္ဆီေလာင္စာသံုး အင္ဂ်င္ပါ၀ါ ၂၅၀ စီစီရွိ Off-road
ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္တစ္စီး၏ ပါ၀ါႏွင့္ ညီမွ်ေသာ စြမ္းရည္ပင္ျဖစ္သည္။ Zero
ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္မ်ားသည္ အလြန္ေပါ့ပါးေအာင္ တည္ေဆာက္ထားေသာေၾကာင့္
Power-to-weight အခ်ိဳးတြင္ လက္ရွိ ေစ်းကြက္တြင္ရွိေသာ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္
အားလံုးထက္ သာလြန္ေကာင္းမြန္သည္။
2012
ေမာ္ဒယ္မ်ားတြင္ သိသာေသာ အေျပာင္းအလဲမ်ားစြာ ျပဳလုပ္ခဲ့ၿပီး Zero S ႏွင့္
Zero DS ေမာ္ဒယ္မ်ားတြင္ ယခင္အသံုးျပဳထားေသာ Brush Motor မ်ားအစား
နည္းပညာပိုမိုျမင့္သည့္ Brushless PMAC (permanent magnet alternating
current) motors ျဖင့္ အစားထိုးလိုက္သည္။ ထို႔ျပင္ ဘက္ထရီမ်ားကိုလည္း
အဆင့္ျမွင့္တင္လိုက္ကာ ယခင္ 4.2 kwh ဘက္ထရီ မ်ားအစား 6 kwh ႏွင့္
သီးသန္႔ေရြးခ်ယ္ႏိုင္ေသာ 9kwh ဘက္ထရီ မ်ားျဖင့္ လဲလွယ္လိုက္သည္။
အက်ိဳးဆက္အျဖစ္ ယခင္က အားတစ္ႀကိမ္သြင္းထားလွ်င္ ၄၂ မိုင္ေမာင္းႏွင္
ႏိုင္ရာမွ ၁၁၄ မိုင္ထိ သြားလာႏိုင္လာသည့္အျပင္
အျမင့္ဆံုးေမာင္းႏွင္ႏိုင္သည့္ ျမန္ႏွဳန္းမွာလည္း ၆၀ မိုင္ႏွဳန္းေက်ာ္မွ ၈၀
မိုင္ႏွဳန္းေက်ာ္အထိ တိုးတက္လာသည္။ အထူးစီမံျပဳလုပ္ထားသည့္ Fully
Automatic Charger ကလည္း ဘက္ထရီအားသြင္းရာတြင္ Cell တစ္ခုခ်င္းစီကို
အျမဲေစာင့္ၾကည့္ကာ အထိေရာက္ဆံုး အားသြင္းေပးသည့္ စံနစ္ျဖင့္ အားျပည့္လွ်င္
အလိုအေလ်ာက္ ရပ္တန္႔ေပးကာ နာရီမ်ားစြာ အားသြင္းသည္ျဖစ္ေစ အကယ္၍
ခရီးသြားသည့္ အခါမ်ိဳး၌ ရက္မွလ အထိ အားသြင္းထားသည္ျဖစ္ေစ ဘက္ထရီကို
မထိခိုက္ေစရန္ ျပဳလုပ္ထားသည္။ ဘက္ထရီ၏ သက္တမ္းကိုလည္း ၃၀၆၀၀၀ မိုင္
သို႔မဟုတ္ Charging Cycle 3000 ထိရရွိမည္ဆိုသည္။ အားသြင္းခ်ိန္မွာ Standard
Charger ျဖင့္ ၆နာရီခန္႔ျဖစ္ၿပီး 2x Quick charger ျဖင့္သြင္းလွ်င္ ၃နာရီ
4x Quick Charger ျဖင့္သြင္းလွ်င္ ၁.၈ နာရီခန္႔သာ ၾကာျမင့္မည္ျဖစ္သည္။
အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုမွ
ထုတ္လုပ္ေသာ အဆိုပါ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္မ်ားသည္ ကမၻာ့အကၽြမ္းက်င္ဆံုး
အလူမီနီယံ ဂေဟဆက္ ပညာရွင္မ်ား၏ စံနစ္တက် အေသးစိတ္ တည္ေဆာက္မွဳ၊
ခိုင္ခန္႔မွဳကို ရာႏွဳန္းျပည့္ အာမခံႏိုင္သည့္ အဆင့္ျမင့္ နည္းပညာမ်ား
အထပ္ထပ္ စစ္ေဆးမွဳမ်ားျဖင့္ ျပဳလုပ္ထားျခင္းျဖစ္ရာ ျမင့္မားေသာ ပါ၀ါ
၊ဆူညံမွဳကင္းမဲ့ၿပီး အသန္႔ရွင္းဆံုး Energy ႏွင့္ အဆန္းသစ္ဆံုးနည္းပညာ
တို႔ကိုအသံုးျပဳထားသည့္ အနာဂါတ္ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ ေစ်းကြက္၏
စံျပနမူနာမ်ားပင္ျဖစ္ပါေၾကာင္း တင္ျပလိုက္ရပါသည္။
ကိုငယ္ (မႏၲေလး)
No comments:
Post a Comment