Saturday, March 3, 2012

Hybrid ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားအၾကာင္းတေစ့တေစာင္း

   


ယေန႔ေခတ္၏ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားတြင္ ႏွစ္မ်ိဳး (သို ့) ႏွစ္မ်ိဳးထက္ပိုမိုေသာ စြမ္းအင္ ကို အသံုးျပဳ ထားသည့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ (Hybrid vehicles မ်ိဳးစပ္ယာဥ္မ်ား) အသံုးျပဳမွဳသည္ တြင္က်ယ္သည္ထက္ တြင္က်ယ္ လာလ်က္ရွိပါသည္။ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား၏ သမိုင္းေၾကာင္းတစ္ေလွ်ာက္တြင္ hybridazation မ်ိဳးစပ္ျခင္းနည္းပညာသည္ ယခုမွေပၚေပါက္လာေသာ နည္းပညာ အသစ္အဆန္း မဟုတ္ေပ။ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား၏ ေခတ္ဦးကာလမ်ား ကတည္းကပင္ electric power ႏွင့္ gasoline power တို႔ကိုတြဲစပ္သံုးခဲ ့ၾကပါသည္။
အေစာဆံုး ၁၈၉၉ ခုႏွစ္ခန္႔မွစ၍ Belgium ႏိုင္ငံမွ ကားထုတ္လုပ္သည့္ Pieper ကုမၸဏီမွ ထိုင္ခံုမ်ား၏ေအာက္တြင္ Battery မ်ားထည့္သြင္းထားသည့္ Electric Motor ႏွင့္ ဓါတ္ဆီ Engine ႏွစ္မ်ိဳးတြဲသံုးထားသည့္ ေမာ္ေတာ္ကားမ်ားျပဳလုပ္ခဲ့သည္။ ယခုေခတ္တြင္ ေရပန္းအစားဆံုး Hybrid အမ်ိဳးအစား ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားမွာ လွ်ပ္စစ္စြမ္းအင္ႏွင့္ ေလာင္စာဆီတစ္မ်ိဳးမ်ိဳး တြဲစပ္အသံုးျပဳေသာ Hybrid Electric Vehicles မ်ားပင္ျဖစ္ပါသည္။ 


Parallel စံနစ္ ႏွင့္ Series စံနစ္

ထင္႐ွားေသာ Hybrid ပံုစံႏွစ္မိ်ဳးမွာ Parallel ႏွင့္ Series စံနစ္တို ့ပင္ျဖစ္ပါသည္။ Parallel hybrid system တြင္  Gasoline engine တစ္လံုး Electric Motor တစ္လံုးပါရွိၿပီး တည္ေဆာက္ထားပံု အေပၚမူတည္၍ တစ္မ်ိဳးခ်င္းစီအလိုက္ေသာ္လည္းေကာင္း ႏွစ္မ်ိဳးစလံုး ၿပိဳင္တူသံုး၍ေသာ္လည္းေကာင္း ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ကို ေမာင္းႏွင္ႏိုင္ပါသည္။ ၎စံနစ္တြင္ Engine , Electric Motor ႏွင့္ Gear Box တို႔အား Automatic Control Clutch မ်ားျဖင့္ အခ်ိဳးက်စြာ တြဲစပ္ထားပါသည္။ Electric Motor ျဖင့္ေမာင္းႏွင္သည့္အခါ Engine ႏွင့္ Gear Box ၾကားရွိ Clutch ကို ဖြင့္ေပးထားၿပီး Engine ျဖင့္ေမာင္းႏွင္သည့္အခါတြင္ Motor မွာ Engine Speed အတိုင္း လိုက္ပါလည္ပတ္ရပါသည္။ ပထမဆံုး စီးပြားျဖစ္ အေျမာက္အမ်ား ထုတ္လုပ္ေသာ ၎ အမ်ိဳးအစား ေမာ္ေတာ္ကားမွာ Honda Insight ျဖစ္ပါသည္။

Series or Serial-Hybrid  စံနစ္သံုးေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားကို EREV (Extended Range Electric Vehicle) (သို႔) REEV (Range Extended Electric Vehicle) မ်ားဟု အသိမ်ားၾကသည္။ ၎စံနစ္တြင္ Electric Motor မ်ားသက္သက္ျဖင့္သာ ေမာင္းႏွင္ၿပီး Engine မွာ Electric Motor မ်ားအတြက္ Battery Pack မ်ားမွ လိုအပ္ေသာ လွ်ပ္စစ္ စြမ္းအင္ကို လံုေလာက္ေအာင္ ထုတ္မေပးႏိုင္ေတာ့သည့္အခါ Generator ကိုလည္ပတ္ေစရန္အတြက္သာ အသံုးျပဳပါသည္။ ၎စံနစ္မွာ ယခင္ကရွိႏွင့္ၿပီးသား ဒီဇယ္-လွ်ပ္စစ္ မီးရထားစက္ေခါင္းမ်ား သေဘၤာမ်ားတြင္ အသံုးျပဳထားေသာ စံနစ္ႏွင့္ အတူတူပင္ျဖစ္ပါသည္။





Plug-in Hybrid Electric Vehicle (PHEV)

၎ အမ်ိဳးအစားမွာ အထက္တြင္ေဖာ္ျပခဲ့သည့္ Fuel-Electric ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ အမ်ိဳးအစား (Parallel or Series) ပင္ျဖစ္ေသာ္လည္း Battery Pack မ်ား၏ ပမာဏကို တိုးျမွင့္ထားသည့္အျပင္ ခရီးစဥ္တစ္ခု ၿပီးဆံုးသည့္အခါ ျပင္ပ Electrical Supply တစ္ခုခုမွေန၍ Battery Pack မ်ားကိုျပန္လည္ အားျဖည့္သြင္းႏိုင္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ပါရွိေသာ Internal Combustion Engine ကိုအသံုးျပဳရမွဳ ေလ်ာ့က်သည့္အတြက္ မီးခိုးထုတ္လႊတ္မွဳကိုေလ်ာ့ခ်ႏိုင္သည့္အျပင္ ေယဘုယ်အားျဖင့္ Electrical Power မွာ Fuel ထက္ကုန္က်စရိတ္သက္သာသျဖင့္ ႏွစ္သက္သူမ်ားျပားပါသည္။


Fuel Cell Electric Hybrid

၎တို႔သည္ ေယဘုယ်အားျဖင့္ Electric Vehicle မ်ားျဖစ္ၾကၿပီး Fuel Cell မ်ားျဖင့္တည္ေဆာက္ထားသည့္ Electronic Battery Pack မ်ားကိုအသံုးျပဳထားသည္။ Fuel Cell မ်ားသည္ Hydrogen ပါ၀ါကိုအသံုးျပဳထားျခင္း ျဖစ္ကာ ၎ Hydrogen မ်ားဓါတ္ျပဳေလာင္ကၽြမ္းေစျခင္းျဖင့္ Battery မ်ားကို Electric Power ရရွိေစပါသည္။

ယခုအခါ ဖြံၿဖိဳးၿပီးႏိုင္ငံအမ်ားအျပားတြင္ Hybrid Electric Vehicle မ်ားကို က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ အသံုးျပဳလာၾကၿပီျဖစ္သလို အခ်ိဳ႕ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ကားပါကင္ ကဲသို႔ေသာ ေနရာမ်ား၌ပင္ Battery မ်ားကို ျပန္လည္ အားျဖည့္သြင္းေပးႏိုင္သည့္ စံနစ္မ်ားစတင္အသံုးျပဳေနၾကၿပီျဖစ္ပါသည္။ ေနာင္လာမည့္ ႏွစ္မ်ားအတြင္း ဇီ၀ရုပ္ၾကြင္းေလာင္စာမ်ား အသံုးျပဳမွဳကို ေလ်ာ့ခ်ႏိုင္ေရးအတြက္ ဦးတည္ၾကိဳးပမ္းေနၾကရာ ၎ Hybrid Electric ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား၏ အခန္းက႑မွာ ယခုထက္ပိုမို က်ယ္ျပန္႔လာမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း တင္ျပလိုက္ရပါသည္။


ကိုငယ္ (မႏ​ၱေလး)            

No comments:

Post a Comment