Sunday, July 22, 2012

Macro ဓါတ္ပံုအတြက္ အေျခခံ ဖြဲ႕စည္းပံုမ်ား




ေကာင္းမြန္ေသာ ဓါတ္ပံုတစ္ပံု အတြက္ အေရးအႀကီးဆံုး အခ်က္တစ္ခုကို ျပပါဆိုလွ်င္ ဖြဲ႕စည္းပံု (Composition) ဟုေျပာကလြန္အံ့ မထင္ပါ။ ဓါတ္ပံုတစ္ပံု၏ ဖြဲ႕စည္းပံုဆိုသည္မွာ ရိုက္ကူးလိုက္သည့္ ပံုအတြင္း ပါ၀င္ဖြဲ႕စည္းသည့္ အရာမ်ား (တစ္နည္းဆိုေသာ္) အရာ၀ထၳဳမ်ားကို ေနရာတက် ထည့္သြင္း ရိုက္ကူးျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ဓါတ္ပံုဆရာတစ္ဦး အတြက္ အထူးအေလးေပး ေရြးခ်ယ္စရာမ်ား အျဖစ္ မည္သည့္ ကင္မရာ၊ မည္သည့္ မွန္ဘီလူး (သို႔မဟုတ္) အျခားေသာ ေထြေထြရာရာ တပ္ဆင္ပစၥည္းမ်ား ရွိမည္ျဖစ္ေသာ္လည္း ဓါတ္ပံု၏ဖြဲ႕စည္းပံုေကာင္းမြန္မွဳမပါဘဲ ဆြဲေဆာင္မွဳရွိေသာ ေျပျပစ္လွပေသာ ရွဳခ်င္စဖြယ္ ပံုေကာင္းတစ္ပံုအျဖစ္ ရရွိႏိုင္မည္မဟုတ္ေပ။ ယခုေဆာင္းပါးတြင္ Macro ဓါတ္ပံုတစ္ပံု ရိုက္ကူးရာတြင္ အသံုးျပဳသင့္သည့္ အေျခခံ ဖြဲ႔စည္းပံု အခ်ိဳ႕အေၾကာင္း ေဆြးေႏြးတင္ျပပါမည္။


Macro ဓါတ္ပံုဆိုသည္မွာ ဧရာမ ဓါတ္ပံုဟု ဆိုရမည္ျဖစ္သည္။ ေသးငယ္ေသာ အရာေလးမ်ား သတၱ၀ါေလးမ်ား ႏွင့္ ပစၥည္းေလးမ်ား အစရွိသည္တို႔ကို ႀကီးမားစြာ ခ်ဲ႕ယူရိုက္ကူးေသာ ဓါတ္ပံုအမ်ိဳးအစားျဖစ္သည္။ Macro ဓါတ္ပံုအတြက္ အေရးအႀကီးဆံုး အခ်က္မွာ Point of view ဟုေခၚသည့္ ၾကည့္ျမင္သည့္ ရွဳေဒါင့္ပင္ ျဖစ္သည္။ ေအာက္တြင္ ဖြဲ႕စည္းပံု ဥပေဒသ အခ်ိဳ႕ကို ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ဦးတည္ရာ ရပ္၀န္း (Lead Room)




ထည့္သြင္းရိုက္ကူးမည့္ အရာျဖစ္သည့္ သတၱ၀ါေလးမ်ား၏ ဦးလွည့္ရာ ဘက္တြင္ ေနရာ အနည္းငယ္ ခ်န္ထားရိုက္ကူးျခင္းသည္ Macro ဓါတ္ပံုမ်ားဖြဲ႕စည္းပံုအတြက္ အေရးပါသည့္ အခ်က္တစ္ခုျဖစ္သည္။ အယူအဆမွာ ဓါတ္ပံု၏အနားသတ္ ေဘာင္အတြင္း အေကာင္ငယ္ေလးမ်ား မ်က္စိၾကည့္ရွဳေနသည့္ ဘက္တြင္ ေနရာလြတ္ အနည္းငယ္ခ်န္ေပးထားျခင္းက အနားသတ္ေဘာင္ကို အနီးကပ္ၾကည့္ရွဳေနသကဲ့သို႔ နီးကပ္စြာရိုက္ကူးထားျခင္းထက္ ဓါတ္ပံုကို ၾကည့္ရွဳသူတို႔အတြက္ ပိုမို အဆင္ေျပ ႏွစ္လိုဖြယ္ရွိေစသည္။ သို႔ရာတြင္ ၎ကို ေပၚလြင္ေစရန္ အလြန္အမင္း အားထုတ္ျခင္းမ်ိဳး ဥပမာဓါတ္ပံု၏ အျခားတစ္ဘက္ျခမ္း သို႕မဟုတ္ တစ္ျခားေထာင့္တစ္ခုဆီသို႔ ပို႕ပစ္ရန္ ဆိုလိုျခင္းမ်ိဳး မဟုတ္ေပ။ ကိုယ္ရိုက္ကူးမည့္ အရာ၏ မ်က္ႏွာမူရာဘက္တြင္ အနည္းငယ္ ေခ်ာင္ေခ်ာင္ခ်ိခ်ိ ရွိေစရန္ အတြက္ေနရာအနည္းငယ္ ခ်န္ေပးျခင္းမ်ိဳးသာ ျဖစ္သည္။ ပံုတြင္ ၾကည့္ရွဳျခင္းျဖင့္  အၾကံဥာဏ္ အခ်ိဳ႕ရရွိႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။

သံုးခ်ိဳးမ်ဥ္း ဥပေဒသ (Rule of third)

သံုးခ်ိဳးမ်ဥ္း ဥပေဒသသည္လည္း Macro ဓါတ္ပံုမ်ား ရိုက္ကူးရာတြင္ မွ်တစြာအခ်ိဳးညီ ေစရန္ မ်ားစြာ အေထာက္အပံ့ေပးႏိုင္သည္။ ဓါတ္ပံုရိုက္ကူးမည့္ ျမင္ကြင္းကို မ်ဥ္းသံုးေၾကာင္းစီ  ပိုင္းျခားလိုက္ပါက 



ျဖစ္ေပၚလာမည့္ အလ်ားလိုက္မ်ဥ္းႏွင့္ ေထာင္လိုက္မ်ဥ္းတို႔ ဆံုရာ ဆံုမွတ္မ်ားတစ္၀ိုက္ ထည့္သြင္းရိုက္ကူးလိုသည့္ အေကာင္ငယ္ေလးမ်ားကို ေနရာခ်ထားေပးျခင္းျဖစ္သည္။ သို႔ရာတြင္ အေနအထားအလိုက္ အခ်ိဳ႕ မိမိဘက္သို႔ မ်က္ႏွာမူ ၾကည့္ရွဳေနသည့္ အေကာင္ငယ္ေလးမ်ား ရိုက္ကူးရာတြင္ ၎ကို အလယ္တြင္ေနရာခ်ကာ ထက္ေအာက္ ကစားေပးျခင္းျဖင့္ ပိုမို သက္၀င္သည့္ ပံုမ်ားကို ရရွိသည္လည္း ရွိသည္။ ပံုမ်ားကို ေလ့လာၾကည့္ပါ။

ေဒါင့္ျဖတ္လိုင္းမ်ားႏွင့္ အေလး၀န္ေဖာ္ေဆာင္မွဳ (Diagonal lines and Compositional weight)

ေနာက္ထပ္ အေရးတႀကီး မွတ္သားထားရန္ အခ်က္တစ္ခုမွာ ဓါတ္ပံု အနားလိုင္းမ်ားႏွင့္ အၿပိဳင္ ေပၚလြင္ထင္ရွားေသာ မ်ဥ္းပံုသ႑န္မ်ားပါရွိေနျခင္းသည္ ၾကည့္ရွဳသူအတြက္ စိတ္မသက္မသာျဖစ္ေစသည္။ ၎အစား ကန္႔လန္႕ျဖတ္ သ႑န္မ်ဥ္းမ်ား ပါရွိေနျခင္းကမူ ထည့္သြင္းရိုက္ကူးမည့္ အေကာင္ငယ္ေလးမ်ားကို ပံ့ပိုးအားျဖည့္ေပးသည္။ ထို႔ျပင္ ပံုတြင္ျပထားသကဲ့သို႔ သစ္ရြက္ကေလးက အေကာင္ငယ္ေလး၏ အေလးခ်ိန္ေၾကာင့္ ညႊတ္က်ေနသည့္ ပံုရိပ္ေလးက ၾကည့္ရွဳသူတို႔အတြက္ အေလး၀န္တစ္ခုရွိေနျခင္းကို သိရွိခံစားရေစၿပီး ပိုမို၍ အခ်ိဳးညီေျပျပစ္သည့္ ပံုရရွိေစသည္။



ေဖာ္ျပပါ အေျခခံ နည္းလမ္းမ်ားကို လက္ေတြ႕အသံုးျပဳျခင္းအျပင္ မိမိ အျမင္မ်ားႏွင့္ပါေပါင္းစပ္၍ ရွည္လ်ားေသာ အေကာင္ေလးမ်ားဆိုပါက တစ္၀က္ခန္႕သာ ထည့္သြင္းရိုက္ကူးျခင္း ဓါတ္ပံုမ်က္ႏွာျပင္ အျပည့္ ထည့္သြင္းရိုက္ကူးျခင္း စသည္ျဖင့္ လက္ေတြ႕ရိုက္ကူးၾကည့္ျခင္းျဖင့္ ဆန္းသစ္သည့္ အျမင္မ်ား ပိုမိုရရွိကာ ပိုမိုလွပ စြဲေဆာင္မွဳရွိသည့္ ပံုမ်ား ရိုက္ကူးႏိုင္လာမည္ျဖစ္ေၾကာင္း တင္ျပလိုက္ရပါသည္။

ကိုငယ္ (မႏၱေလး)

ကိုးကား ႏွင့္ ဓါတ္ပံုမ်ား - www.dpreview.com







1 comment:

  1. ေက်းဇူးပါ share ခြင့္ျပဳပါ

    ReplyDelete