ေကာင္းမြန္ေသာ
ဓါတ္ပံုတစ္ပံု အတြက္ အေရးအႀကီးဆံုး အခ်က္တစ္ခုကို ျပပါဆိုလွ်င္
ဖြဲ႕စည္းပံု (Composition) ဟုေျပာကလြန္အံ့ မထင္ပါ။ ဓါတ္ပံုတစ္ပံု၏
ဖြဲ႕စည္းပံုဆိုသည္မွာ ရိုက္ကူးလိုက္သည့္ ပံုအတြင္း ပါ၀င္ဖြဲ႕စည္းသည့္
အရာမ်ား (တစ္နည္းဆိုေသာ္) အရာ၀ထၳဳမ်ားကို ေနရာတက် ထည့္သြင္း
ရိုက္ကူးျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ဓါတ္ပံုဆရာတစ္ဦး အတြက္ အထူးအေလးေပး
ေရြးခ်ယ္စရာမ်ား အျဖစ္ မည္သည့္ ကင္မရာ၊ မည္သည့္ မွန္ဘီလူး (သို႔မဟုတ္)
အျခားေသာ ေထြေထြရာရာ တပ္ဆင္ပစၥည္းမ်ား ရွိမည္ျဖစ္ေသာ္လည္း
ဓါတ္ပံု၏ဖြဲ႕စည္းပံုေကာင္းမြန္မွဳမပါဘဲ ဆြဲေဆာင္မွဳရွိေသာ ေျပျပစ္လွပေသာ
ရွဳခ်င္စဖြယ္ ပံုေကာင္းတစ္ပံုအျဖစ္ ရရွိႏိုင္မည္မဟုတ္ေပ။ ယခုေဆာင္းပါးတြင္
Macro ဓါတ္ပံုတစ္ပံု ရိုက္ကူးရာတြင္ အသံုးျပဳသင့္သည့္ အေျခခံ ဖြဲ႔စည္းပံု
အခ်ိဳ႕အေၾကာင္း ေဆြးေႏြးတင္ျပပါမည္။
Macro
ဓါတ္ပံုဆိုသည္မွာ ဧရာမ ဓါတ္ပံုဟု ဆိုရမည္ျဖစ္သည္။ ေသးငယ္ေသာ အရာေလးမ်ား
သတၱ၀ါေလးမ်ား ႏွင့္ ပစၥည္းေလးမ်ား အစရွိသည္တို႔ကို ႀကီးမားစြာ
ခ်ဲ႕ယူရိုက္ကူးေသာ ဓါတ္ပံုအမ်ိဳးအစားျဖစ္သည္။ Macro ဓါတ္ပံုအတြက္
အေရးအႀကီးဆံုး အခ်က္မွာ Point of view ဟုေခၚသည့္ ၾကည့္ျမင္သည့္
ရွဳေဒါင့္ပင္ ျဖစ္သည္။ ေအာက္တြင္ ဖြဲ႕စည္းပံု ဥပေဒသ အခ်ိဳ႕ကို
ေဖာ္ျပသြားပါမည္။
ဦးတည္ရာ ရပ္၀န္း (Lead Room)
သံုးခ်ိဳးမ်ဥ္း ဥပေဒသ (Rule of third)
သံုးခ်ိဳးမ်ဥ္း
ဥပေဒသသည္လည္း Macro ဓါတ္ပံုမ်ား ရိုက္ကူးရာတြင္ မွ်တစြာအခ်ိဳးညီ ေစရန္
မ်ားစြာ အေထာက္အပံ့ေပးႏိုင္သည္။ ဓါတ္ပံုရိုက္ကူးမည့္ ျမင္ကြင္းကို
မ်ဥ္းသံုးေၾကာင္းစီ ပိုင္းျခားလိုက္ပါက
ေဒါင့္ျဖတ္လိုင္းမ်ားႏွင့္ အေလး၀န္ေဖာ္ေဆာင္မွဳ (Diagonal lines and Compositional weight)
ေဖာ္ျပပါ
အေျခခံ နည္းလမ္းမ်ားကို လက္ေတြ႕အသံုးျပဳျခင္းအျပင္ မိမိ
အျမင္မ်ားႏွင့္ပါေပါင္းစပ္၍ ရွည္လ်ားေသာ အေကာင္ေလးမ်ားဆိုပါက တစ္၀က္ခန္႕သာ
ထည့္သြင္းရိုက္ကူးျခင္း ဓါတ္ပံုမ်က္ႏွာျပင္ အျပည့္ ထည့္သြင္းရိုက္ကူးျခင္း
စသည္ျဖင့္ လက္ေတြ႕ရိုက္ကူးၾကည့္ျခင္းျဖင့္ ဆန္းသစ္သည့္ အျမင္မ်ား
ပိုမိုရရွိကာ ပိုမိုလွပ စြဲေဆာင္မွဳရွိသည့္ ပံုမ်ား
ရိုက္ကူးႏိုင္လာမည္ျဖစ္ေၾကာင္း တင္ျပလိုက္ရပါသည္။
ကိုငယ္ (မႏၱေလး)
ကိုးကား ႏွင့္ ဓါတ္ပံုမ်ား - www.dpreview.com
ေက်းဇူးပါ share ခြင့္ျပဳပါ
ReplyDelete