အလင္းေရာင္လံုေလာက္မွဳမရွိျခင္းသည္ ဓါတ္ပံုတစ္ပံုအတြက္ အေကာင္းဆံုး Exposure ရရွိရန္ အခက္အခဲမ်ားစြာ ၾကံဳေတြ႔ႏိုင္ပါသည္။ Digital ကင္မရာတစ္လံုး၏ Flash စံနစ္ သည္ မိမိရိုက္ကူးလိုသည့္ အရာ၀ထၳဳကို အလင္းေပးႏိုင္ရံုသာမက တီထြင္ဆန္းသစ္မွဳရွိေသာ Effects မ်ားကိုပါ ဖန္တီးေပးႏိုင္ပါသည္။ Flash စံနစ္ကို မည္သည့္အခါတြင္သံုးရမည္ (သို႔) မည့္သည့္အေျခအေနတြင္သံုးရမည္ (သို႔) မိမိရိုက္ကူးလိုေသာ အေျခအေနတစ္ရပ္အတြက္ Flash စံနစ္အသံုးျပဳ၍ ရႏိုင္မရႏိုင္ စသည္ အေတြးမ်ားျဖင့္ ေခါင္းရွဳပ္ေနဖူးပါသလား။ ၎အေျခအေန အားလံုးအတြက္ ဤေဆာင္းပါးျဖင့္ ႀကိဳးစား၍ ေျဖရွင္းတင္ျပ သြားပါမည္။
ယေန႔
ဒစ္ဂ်စ္တယ္ ေခတ္တြင္ Flash Photography သည္ယခင့္ ယခင္မ်ားႏွင့္ မတူဘဲ
ထူးထူးျခားျခား အသံုးျပဳရ လြန္စြာလြယ္ကူ၍လာၿပီျဖစ္သည္။ ယခင္ေခတ္မ်ားက Flash
ျဖင့္အေကာင္းဆံုး Exposure ရရွိရန္ ရွဳပ္ေထြးလွသည့္ ပံုေသနည္းမ်ား
တြက္ခ်က္မွဳမ်ားကို ဓါတ္ပံုဆရာမ်ားမွ အေတြ႔အၾကံဳမ်ား
ကၽြမ္းက်င္မွဳမ်ားျဖင့္ ေပါင္းစပ္ လုပ္ကိုင္ခဲ့ရေသာ္လည္း ယခုအခါ ဒစ္ဂ်စ္တယ္
ကင္မရာမ်ား၏ ေခတ္မွီလွေသာ မိုက္ကရိုပရိုဆက္ဆာ မ်ားျဖင့္ တြက္ခ်က္မွဳမ်ား
ျပဳလုပ္ႏိုင္လာၿပီျဖစ္ရာ ဓါတ္ပံုရိုက္ကူးသူအဖို႔ မ်ားစြာလြယ္ကူ
သက္သာသြားၿပီျဖစ္ေပသည္။
ယခင္ကဆိုလွ်င္
Flash ႏွင့္ပါတ္သက္ပါက သင့္တြင့္ ON ႏွင့္ OFFဟူ၍
ေရြးခ်ယ္စရာႏွစ္မ်ိဳးသာရွိပါသည္။ ယခုဒစ္ဂ်စ္တယ္ေခတ္တြင္ Flash စံနစ္ကို
အေတြ႔အၾကံဳမရွိေသာ ဓါတ္ပံုရိုက္ကူးသူမ်ားအတြက္သာမက
၀ါရင့္ဓါတ္ပံုဆရာမ်ားအတြက္ပါ အသံုး၀င္လွေသာ Function အမ်ိဳးအမ်ိဳးျဖင့္
အသံုးျပဳႏိုင္ၿပီျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ Flash စံနစ္အားအသံုးျပဳေတာ့မည္ဆိုပါက
မိမိကင္မရာႏွင့္ Flash စံနစ္၏ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္စြမ္းမ်ားႏွင့္ အသံုးျပဳပံုကို
ဦးစြာသိရွိထားရန္လိုသည္။ သို႔မွသာ အေကာင္းဆံုး Exposure သို႔မဟုတ္
ဆန္းသစ္ေသာ ဖန္တီးမွဳမ်ားအတြက္ Flash စံနစ္ကို
အျပည့္အ၀အသံုးခ်ႏိုင္မည္ျဖစ္ပါသည္။
Flash Gun Unit တစ္ခု၀ယ္ယူရန္လိုအပ္ေသာ အေၾကာင္းမ်ား
အားလံုးနီးပါးေသာ ဒစ္ဂ်စ္တယ္ ကင္မရာမ်ားသည္ Built-in Flash စံနစ္ပါ၀င္ၾကသည္။ သို႔ရာတြင္ သီးသန္႔ Flash Gun ၀ယ္ယူအသံုးျပဳရျခင္းမွာ အဓိကအားျဖင့္ အေၾကာင္းသံုးခ်က္ေၾကာင့္ျဖစ္ပါသည္။ ပထမတစ္ေၾကာင္းမွာ Flash ၏ အလင္းေပးႏိုင္မွဳအားေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ Built-in Flash သည္ မီတာ အနည္းငယ္အကြာအေ၀းကိုသာ လင္းသည္ဆိုရံု အလင္းေပးႏိုင္ေသာ္လည္း Hot Shoe Flash Gun မ်ားသည္ ထိုထက္ပို၍ အားျပင္းျပင္း အလင္းေပးႏိုင္ၾကသည္။ ဒုတိယတစ္ေၾကာင္းမွာ Built-in Flash မ်ားသည္ Function အနည္းငယ္ ျပင္ဆင္အသံုးျပဳႏိုင္ေသာ္လည္း External Flash Gun မ်ား၏ မ်ားျပားလွသည့္ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကိုကား မမွီႏိုင္ေပ။ ေနာက္ဆံုးတစ္ခ်က္မွာ External Flash မ်ားကို ကင္မရာတြင္တပ္ဆင္၍မဟုတ္ဘဲ အျခားေသာ ေနရာမ်ားမွ အလင္းေပးႏိုင္ျခင္း ထို႔ျပင္ Flash Unit တစ္လံုးထက္ပို၍အသံုးျပဳကာ ပိုမိုေကာင္းမြန္အဆင့္ျမင့္ေသာ အလင္းေပးမွဳစံနစ္မ်ား ဖန္တီးႏိုင္ျခင္း စသည္တို႔ေၾကာင့္ျဖစ္သည္။
Basic Flash Modes
Auto Mode :
DSLR အမ်ားစုတြင္ ၎ Mode မပါရွိတတ္ေသာ္လည္း ၎ကဲ့သို႔ခပ္ဆင္ဆင္ Auto Flash
ကိုအသံုးျပဳေသာ Modes မ်ားပါရွိပါသည္။ Auto Flash mode ကိုအသံုးျပဳရန္မွာ
ပါတ္၀န္းက်င္ သဘာ၀အလင္းေရာင္ မလံုေလာက္မွဳေၾကာင့္ Shutter Speed
ေႏွးေႏွးရိုက္ကူးရသည့္ သာမာန္ အိမ္တြင္း ရိုက္ကူးမွဳမ်ားကဲ့သို႔
ေနရာမ်ားတြင္ အသံုးျပဳႏိုင္ပါသည္။
Forced-on (Fill Flash) :
မိမိဆႏၵအေလ်ာက္ ကင္မရာ၏ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မပါဘဲ Flash ခလုတ္ကိုႏွိပ္၍
အသံုးျပဳျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ေန႔ဘက္ လူပံုရိုက္ကူးသည့္အခါတြင္
မ်က္ႏွာေပၚအရိပ္က်ေနျခင္းကို ေလ်ာ့က်ေစရန္ အတြက္လည္းေကာင္း
အလင္းေရာင္ကိုဆန္႔က်င္၍ ရိုက္ကူးသည့္အခါ ရိုက္ကူးလိုသည့္ အရာ၀ထၳဳအား
အလင္းေရာင္အားျဖည့္လိုသည့္ အခါတြင္လည္းေကာင္း Forced-on Flash
ကိုအသံုးျပဳသည္။
Flash-Off : DSLR
မ်ားတြင္ Flash auto ပြင့္ေသာ Scene modes မ်ားအသံုးျပဳျခင္းမွလြဲ၍
က်န္အခ်ိန္မ်ားတြင္ Auto flash mode မပါရွိသျဖင့္ အျခားေသာ
ကင္မရာမ်ားကဲ့သို႔ Flash off သီးသန္႔မပါရွိေပ။ အျခားေသာ အားလံုးနီးပါး
ဒစ္ဂ်စ္တယ္ကင္မရာမ်ားတြင္ပါရွိကာ အသံုးျပဳရန္ အခ်ိန္မွာ
ေရာင္ျပန္ဟပ္ျခင္းကိုေရွာင္ရန္အတြက္ မွန္မ်ားကိုျဖတ္သန္း၍ ရိုက္ကူးခ်ိန္
ႏွင့္ ျပတိုက္မ်ား ကပြဲခန္းမမ်ားကဲ့သို႔ Flash photography
အသံုးျပဳျခင္းကိုကန္႔သတ္ထားသည့္ေနရာမ်ားတြင္ ျဖစ္သည္။
Red-eye reduction : အကယ္၍
အခန္းတြင္း၌ လူပံုရိုက္ကူးမွဳမ်ားကို Built-in Flash
ျဖင့္ရိုက္ကူးမည္ျဖစ္ၿပီး ျပင္ပအလင္းေရာင္ရရွိမွဳလည္း အလြန္နည္းပါးပါက
သင္ရိုက္ကူးမည့္ လူပံုမ်ားတြင္ Red-eye ဟုေခၚေသာ Flash ေၾကာင့္
သူငယ္အိမ္အတြင္း ေရာင္ျပန္ဟပ္မွဳ ျဖစ္ေပၚရန္ အခြင့္အလမ္း
မ်ားျပားေနၿပီျဖစ္ပါသည္။ ဒစ္ဂ်စ္တယ္ ကင္မရာအမ်ားစုတြင္
၎ကိုေလွ်ာ့ခ်ႏိုင္ေသာ ဓါတ္ပံုမရိုက္ကူးခင္ Flash ကို
သူငယ္အိမ္က်ဥ္းသြားေစရန္ ၾကိဳတင္၍ လင္းေပးေသာ စံနစ္ပါရွိပါရာ ထိုကဲ့သို႔ေသာ
အေျခအေနမ်ိဳးတြင္ ၎စံနစ္ကို အသံုးျပဳေပးရန္လိုအပ္ေပသည္။
Second Curtain Sync : ကင္မရာတစ္လံုး၏ပံုမွန္ Setting မွာ Exposure ၏အစတြင္ Flash ကိုဖြင့္ေပးျခင္းျဖစ္ၿပီး ၎သည္ သာမာန္အေျခအေနမ်ိဳးအတြက္ အဆင္ေျပေပသည္။ သို႔ရာတြင္ Shutter Speed ခပ္ေႏွးေႏွးရိုက္ကူးရေသာ Long Exposure မ်ားအတြက္မူ ပထမဆံုး Exposure အဖြင့္တြင္ Flash အပြင့္၌ ရုပ္ပံုကိုဖမ္းယူလိုက္ၿပီး က်န္ Exposure ဆက္ပြင့္ေနေသာ အခ်ိန္အတြင္း ရုပ္ပံုမွာ လွဳပ္ရွားမွဳအတိုင္း ဆက္ထင္ေနေသာ အေရးအေၾကာင္းမ်ားေပၚလာႏိုင္ေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ Exposure အပိတ္တြင္ Flash ပြင့္ေပးေသာ Second Curtain Sync ကိုအသံုးျပဳျခင္းျဖင့္ သဘာ၀ဆန္ေသာ ရုပ္ပံုမ်ား ရရွိႏိုင္ေပသည္။
Slow-sync: ၎
Setting ကို သဘာ၀ပါတ္၀န္းက်င္ရွိအရာ၀ထၳဳမ်ား ကိုေရာ မိမိရိုက္ကူးလိုသည့္
အရာ၀ထၳဳကိုပါ အလင္းေရာင္ေပးလိုသည့္အခါတြင္ အသံုးျပဳသည္။ Second Curtain
ႏွင့္ ခပ္ဆင္ဆင္ပင္ျဖစ္ေသာ္လည္း Flash ပြင့္ခ်ိန္ႏွင့္
ျပင္းအားစသည္အားလံုးကို ကင္မရာကပင္ ဆံုးျဖတ္ေပးသည္။
High Speed Flash : ၎
mode သည္ အလြန္နည္းပါးေသာ ကင္မရာမ်ားႏွင့္ Flash System မ်ားတြင္သာ
အသံုးျပဳႏိုင္သည္။ အသံုးျပဳပံုမွာ ၎စံနစ္သည္ မည္သည့္ Shutter Speed
ႏွင့္မဆို တြဲဖက္၍ အသံုးျပဳႏိုင္သျဖင့္ အားကစား ဓါတ္ပံုမ်ား ေန႔ဘက္အခါ
လွ်င္ျမန္စြာလွဳပ္ရွားေနသည့္ ပံုမ်ားကို တိက်ျပတ္သားစြာ ရိုက္ကူးလိုသည့္အခါ
Shutter Speed အျမန္ မ်ားျဖင့္ တြဲဖက္အသံုးျပဳႏိုင္သည့္ စံနစ္ျဖစ္သည္။
Flash Exposure Compensation (FEC) : ၎သည္ mode မဟုတ္ဘဲ Flash ၏ ျပင္းအားကို ခ်ိန္ဆထုတ္ေပးျခင္းျဖစ္သည္။ ၎ကို ဓါတ္ပံုတစ္ပံုရိုက္ကူးလိုက္သည့္အခါ ျပန္လည္ၾကည့္ရွဳ၍ အလင္းအားမ်ားေနျခင္း (သို႔) အလင္းအားနည္းေနျခင္း စသည့္အေျခအေနမ်ားတြင္ ခ်ိန္ညွိေပးႏိုင္သည္။ အထူးသျဖင့္ လူပံု အနီးကပ္ရိုက္ကူးသည့္အခါတြင္ မ်က္ႏွာေပၚ၌ over expose ျဖစ္ကာ white burn ျဖစ္ေလ့ရွိသည့္ အေျခအေနမ်ားတြင္ FEC ကို အနည္းငယ္ျပင္ဆင္ခ်ိန္ညွိေပးျခင္းျဖင့္ အေကာင္းဆံုး exposure အေနအထားမ်ားကို ရရွိႏိုင္ပါေၾကာင္း တင္ျပလိုက္ရပါသည္။
ကိုငယ္ (မႏၱေလး)
No comments:
Post a Comment